Kapcsolat       Kezdõlap   


Kezdőlap

 Digitális témahét 

Túl az üveghegyen videó és projekt leírás

                                                                    

                                                                    

Készítette:

Kerékgyártné Filló Mónika (Komaság Margit: Túl az Üveghegyen projektterve alapján)


Összefoglalás:

A projekt kertében 3 mese olvasása és feldolgozása során különböző applikációkkal ismerkedtek meg a gyerekek. A kulcsszavakat A Word Cloud-dal alakítottak képpé, QR kód olvasót használtak, egyszerű rajzokat készítettek a Draw finger-rel. A LearningApps oldalon szókeresőt, keresztrejtvényt készítettek az olvasmányokhoz. A mesékhez rajzold diákat lefényképezték, majd a VideoShow app-pal filmmé alakították. Szövegértés felmérést oldottak meg a Kahoot és a Redmenta oldalon. Népmeséket kerestek a Bookr Kids alkalmazásban.


Tantárgyi koncentráció:

Magyar nyelv és irodalom, Vizuális kultúra, informatika


Évfolyam:

2. osztály


Időtartam:

5x2 óra


Tanulási célok/eredmények:


- szövegértés, beszédértés fejlődése
- gondolatok kifejezése vizuális eszközökkel
- a technológia, mint eszköz alkalmazása
- együttműködő készség fejlődése
- ön- és társértékelés fejlődése


Anyagok, eszközök:

laptop, projektor, okostelefonok, tabletek, digitális fényképezőgép, rajzlap, színesceruza


Alkalmazások, internetes oldalak:

Word Cloud (Word Art), QR kód olvasó, Draw finger (Paint Free), Bookr Kids, VideoShow, SimpleMind Free, Szólás-Mondás, LearningApps, Redmenta, Kahoot


Internetes források:


- Youtube: Az égig érő paszuly, A víz tündére, Hamupipőke királyfi mesék
- Képek Az égig érő paszuly meséhez: Komaság Margit Túl az Üveghegyen projekttervének mellékletei

Módszertani eljárások:

1-2. tanóra:


1. Vizualizációs gyakorlat: Az Üveghegy megjelenítése rajzban
2. Szógyűjtés: a „mese" témához kapcsolódó szavak összegyűjtése csoportmunkában, képi megjelenítése a Word Cloud applikáció segítségével
3. Szólások, közmondások: a „mese" kifejezést tartalmazó szólások, közmondások keresése és magyarázatának lejegyzése a Közmondás applikáció segítségével.
4. Szókereső feladat megoldása a LearningApps oldalon
5. Ön- és társértékelés

 

3-4. tanóra:


1. Mese megismerése: Az égig érő paszuly mese meghallgatása, elolvasása
2. Szövegértelmezési feladatok: a mese jeleneteit ábrázoló képek sorbarendezése, a képekhez leginkább illő mondatok lejegyzése a képek hátuljára.
3. Vázlatkör kitöltése, megjelenítés a Simple Mind Free alkalmazással a tableten
4. Szövegértési feladatok megoldása a Kahoot.it oldalon
5. A képek fotózása a tabletek segítségével.
6. Ön- és társértékelés

 

5-6. tanóra:


1. Mese megismerése: A víz tündére mese meghallgatása, elolvasása
2. Drawfinger alkalmazással illusztráció készítése a meséhez
3. Vázlatkör kitöltése
4. LearningApps szövegkiegészítő feladatok megoldása
5. Puzzle kirakása a tableten – a képhez illő meseszöveg megkeresése a szövegben
6. Ön- és társértékelés

 

7-8. tanóra


1. Mese megismerése: Hamupipőke királyfi mese meghallgatása, elolvasása
2. Mondatkiegészítés a Redmenta használatával
3. Kulcsszavak kiemelése a szövegből csoportmunkában
4. LearningApps feladatak készítése: a kulcsszavakkal szókereső látrehozása
5. Tartlom mondás: a kulcsszavak segítségével tartalommondás, az előadás felvétele videóra
6. Ön- és társértékelés

 

9-10. tanóra


1. Diafilm: a Hamupipőke királyfi mese jellemző jeleneteinek megrajzolása
2. Sorbarendezés, és képkockánkénti fotózása
3. Bemutató videó készítése VideoShaw applikáció használatával: képkockák hozzáadása, szöveg elhelyezés, zeneválasztása
4. Az elkészült egyéni vagy csoportmunkák bemutatása
5. Mesekeresés, meseolvasás a Bookr Kids alkalmazással
6. Ön és társértékelés a projekt végén

 

digtem7