Comenius nemzetközi projektek

 

 

 

Harreres és angol diákok együtt Ipswichben

Ipswich_csoportkep_web

Iskolánk több mint tíz éve aktív részvevője a Socrates / Comenius nemzetközi projekteknek. E nemzetközi projektek az európai iskolák közötti kapcsolatok kiépítését és az idegen nyelv tanulást támogatják.

 

Egy-egy projekt egy közösen megoldandó feladatot jelent. A projekt kidolgozása alatt a diákcsoportok saját iskolatársaikkal, valamint a külföldi partnercsoporttal is együtt munkálkodnak és egyeztetnek, közben megismerve a külföldi diákok tapasztalatait, ötleteit, módszereit.

 

A projektek megvalósítása során a Harreres diákok meglátogatják a külföldi partneriskolákat, a gyerekek idegen nyelvi gyakorlatra tesznek szert, baráti kapcsolatokat alakítanak ki külföldi diáktársaikkal, és felejthetelen kulturális és emberi élményekkel gazdagodnak a vendéglátók segítségével. 

A közös munkában nem csak a tanulók, de tanáraink is részt vesznek, akik így szintén nemzetközi kapcsolatokat építhetnek ki, rálátást nyernek a külföldi iskolák szakmai módszereire is.

A Comenius projektek fő haszna kapcsolatépítés mellett az idegen nyelv tanulása.
Hiszen a projektek közös nyelvet is kell találni, így az együttműködésben főszerephez jut az idegen nyelvek gyakorlása.

 

 

 

 

Projektjeink

Hidak /Bridges                                                 2003-2006

Rómaiak /Romans in your and our region           2003-2006

Folyók /Rivers – bringing people together           2006-2009

Óvjuk környezetünket /W.E.  C. A.R.E.               2010-2012

 

.......................................................................................................................................................................

 

Idei, 2010/2011-es Comenius iskolaegyüttműködési projektünk

 

Óvjuk a környezetünket / W.E.C.A.R.E.

"Water, Energy, Communication, Air, Recycling, Environment for the future" /

 Gondoskodunk – víz, energia, kommunikáció, levegő, újrahasznosítás, környezet a jövőért

 

 

 

Kínálat a tervezett programokból, tevékenységekből

- Comenius Diáktanács megalakulása, tisztségviselők megválasztása, európai diákküldöttek delegálása

- Felmérés készítése az otthoni és az iskolai vízfogyasztásról kérdőívek alapján

- A felmérés eredményeinek feldolgozása, ábrázolása a partnerországok vízfogyasztásának és csapadékmennyiségének összehasonlítása, oszlopdiagram segítségével, az energiaárak összehasonlítása az egyes partnerországokban (PP-prezentáció)

-Vízminták kémiai elemzése, az eredmények bemutatása grafikonokkal (PP-pr)

- Tanulmányi kirándulások: víztisztítótelepek, helyi energiaszolgáltatók, újrahasznosító üzemek látogatása (ahol lehetséges)

- Reklámkampány (videófilmek, poszterek) az energiapazarlás csökkentésére

verseny a partneriskolák között  - Melyik a leghatékonyabb reklámkampány? –

- Családi és iskolai szokások az újrahasznosítás terén – kérdőíves felmérés

- A kapott eredmények bemutatása oszlopdiagrammal, PP

- Videóriport az újrahasznosítási szolgáltatásokról az egyes országokban

- Tanulmányok, újságcikkek, rajzok az újrahasznosításról

- Poszterkiállítás „klímaváltozás” címmel

- Reklámkampány a környezetvédelem szükségességéről (videófilmek, plakátok) – iskolák közötti verseny

- „saját” Európai Ökológiai Kódex megalkotása

 

Partnerek: Anglia, Olaszország, Spanyolország, Finnország, Lengyelország, Magyaro.

2 év alatt 5 partnertalálkozó: 2-2 tanuló utazhat

Családoknál van szállás, mi is családok bevonásával látunk vendégül diákokat, a gyerekek szeretnek kettesével lakni (amennyiben megoldható)

 

Szempontok a kiválasztásnál:

-          aktív és folyamatos részvétel a tevékenységekben

-          angol nyelvtudás

-          magabiztos kiállás, előadókészség a konferenciákon való szerepléshez

-          kellemes magaviselet

-          együttműködési készség

-          önállóság

 

„WE CARE” MUNKATERV 2010-2012 

 

Tevékenységek/mobilitások (utazások)

Célország

Időpont

„Az élet vize” – iskolai és otthoni vízhasználati szokásaink felmérése

a víz körforgása – mennyit fogyasztunk – mennyi a csapadék (statisztika)

 

2010. szept.

„Az élet vize” – a felmérések eredményeinek feldolgozása, bemutatása (diagrammok, PP-prezentáció)

 

2010. nov.

Nemzetközi találkozó 

Lengyelország

2010. nov.

„Az élet vize” – vízszennyezés. mi befolyásolja a vízminőséget? Kémiai elemzések, vízminták a környező folyókból, tavakból, tengerekből – eredmények bemutatása, grafikonok, PP

Tan. kir: víztisztítók látogatása

 

2010. dec.

Nemzetközi találkozó

Egyesült Királyság

2011. márc.

„Az energia mindenkié” - különböző energiaforrások

fogyasztási adatok - diagrammok

 

2011. jan.

„Az energia mindenkié” – energiamegtakarítási lehetőségek (fűtés, világítás, melegvízhasználat, közlekedés) – tanácsadás, reklámkampány az energiapazarlás csökkentésére

 

2011. márc.

Nemzetközi találkozó

Magyarország

2011. máj.

Újrahasznosítás – családi és iskolai újrahasznosítási szokások felmérése

 

2011. szept.

Nemzetközi találkozó

Olaszország

2011. okt.

Újrahasznosítás – újrahasznosítási szolgáltatások a kerületben /újrahasznosító vállalkozások - videóriport

 

2011. dec.

Újrahasznosítás -  tanulmányok, újságcikkek, rajzok (életkortól függően)

 

2012. jan.

Nemzetközi találkozó

Spanyolország

2012. márc.

„A természet egészsége az én egészségem” – klímaváltozás: hatása a természetre és az emberekre

 

2012. márc.

„A természet egészsége az én egészségem” –Min kell változtatnunk a kívánt hatás eléréséhez? – környezetvédelmi reklámkampány – Ökológiai kódex

 

2012. ápr.

Nemzetközi találkozó

Finnország

2012. máj.

 

 

 

Korábbi évek Comenius Projektjei >>