Panaszkezelés
- Panaszkezelés
- Pedagógiai Program
- Házirend
- SZMSZ
- Felvételi lehetőségek
- Beiratkozás szabályai
- Fenntartó által engedélyezett osztályok száma, létszámaik
- Térítési díjak
- Ellenőrzések nyilvános megállapításai
- Nyitvatartás
- Tanév rendje
- Pedagógiai szakmai ellenőrzés adatai
- Pedagógusok iskolai végzettsége
- Nevelő és oktató tevékenységet segítők végzettségei
- Országos mérések eredményei
- Tanulók lemaradásával, évfolyamismétléssel kapcsolatos adatok
- Tanórán kívüli foglalkozások
- Hétvégi házifeladatok, dolgozatok szabályai
- Osztályozó vizsga követelményei, tervezett idejei
PANASZKEZELÉSI SZABÁLYZAT
A panaszkezelési rend az iskolában
- Az iskola tanulóit, szüleiket/gondviselőiket, valamint az iskola dolgozóit panasztételi jog illeti meg.
- Panaszt tenni olyan ügyekben lehet, amelyekkel kapcsolatban az iskola köteles, illetve jogosult intézkedni.
- A panaszban foglaltakat a panaszt fogadó illetve rögzítő pedagógus/intézményvezető-helyettes/intézményvezető köteles kivizsgálni. Amennyiben a panaszban foglaltak alaposnak bizonyulnak, az intézményvezető köteles megfelelően intézkedni, illetve, amennyiben fenntartói hatáskörbe tartozó intézkedés szükséges, úgy a fenntartónál intézkedést kezdeményezni.
- A hatályos Panaszkezelési szabályzatot az intézmény titkárságán illetve az intézmény honlapján lehet megtekinteni.
- A panaszt lehetőség szerint a panasz beérkezését követő 30 napon belül ki kell vizsgálni, és a kivizsgálás eredményéről a panaszost megfelelően tájékoztatni kell.
- Az azonosíthatatlan bejelentőtől érkező, névtelenül megtett panaszok kivizsgálását az iskola mellőzi.
- A korábbival azonos tartalmú, ugyanazon panaszos által tett ismételt panasz kivizsgálása mellőzhető, erről az intézményvezető dönt. A döntésről a panaszost tájékoztatni kell.
- A panasz vizsgálata az intézményvezető döntése alapján mellőzhető akkor is, ha a panaszos a sérelmezett tevékenységről vagy mulasztásról való tudomásszerzéstől számított hat hónap után terjesztette elő panaszát. A sérelmezett tevékenység vagy mulasztás bekövetkeztétől számított egy éven túl előterjesztett panaszt érdemi vizsgálat nélkül el kell utasítani. A döntésről a panaszost tájékoztatni kell.
- A panasz előterjesztésére vonatkozó szabályok.
A jelen Szabályzatban megjelöltek szerinti panaszkezelő felé a panasztevők panaszaikat megtehetik:
- személyesen
- telefonon, az alábbi telefonszámon: 06-1-2500-807
- írásban, az iskola címére történő megküldéssel, vagy az intézmény titkárságán személyesen történő benyújtással;
- elektronikusan, az alábbi e-mail címen: titkarsag.harrerp@ebtk.hu
A szóban elhangzott panaszokról írásban feljegyzést kell készíteni, amelyben a panaszos nevét, elérhetőségét, a panasz tartalmát, a panasz megtételének időpontját, és a panaszt rögzítő nevét és beosztását kell feltüntetni. Amennyiben a panaszról nem a jelen Szabályzatban megjelölt panaszkezelő készít feljegyzést, a feljegyzést a készítését követő 2 munkanapon belül a panaszkezelőnek továbbítani kell.
- A panasz kezelésének szintjei, a panaszkezelők.
A panaszok kezelése és kivizsgálása során, a megjelölt szintek sorrendjét betartva, az adott szinten kompetens intézményi pedagógus/vezető jár el. A panaszt több színtű kivizsgálás esetén is a megtételét követő 30 napon belül lehetőség szerint ki kell vizsgálni.
2.1. Tanulói/szülői (törvényes képviselői) panasz
- szint: osztályfőnök
- szint: intézményvezető-helyettes
- szint: intézményvezető
2.2. Pedagógusi/alkalmazotti panasz
- szint: munkaközösség-vezető/közvetlen munkahelyi felettes
- szint: intézményvezető-helyettes
- szint: intézményvezető
3.A panaszkezelés eljárási sorrendje a tanulók és szülők (törvényes képviselők) részére
- A panaszos panaszával első körben a tanuló osztályfőnökéhez fordulhat. Az osztályfőnök a kézhezvételt követő 8 napon belül vizsgálja ki a panaszt, szaktanárral szemben előterjesztett panasz esetében az érintett szaktanárt a panaszban foglaltakkal kapcsolatban meg kell hallgatni. A panaszos személyesen meghallgatható, amennyiben a panaszos kifejezetten kéri, úgy személyesen meg kell hallgatni. Amennyiben a panaszossal egyeztetve a panaszban jelzett problémára megoldást találnak, további intézkedésre nincs szükség.
- Amennyiben az osztályfőnök álláspontja szerint a panasz nem alapos, úgy erről az álláspontjáról, indokolással együtt tájékoztatja a panaszost. Ebben az esetben a panaszos 3 munkanapon belül az intézményvezető-helyettes további kivizsgálását kérheti.
- Abban az esetben, ha az osztályfőnök a panaszban jelzett problémát a panaszossal és az egyéb érintettekkel (pl. szaktanárral) lefolytatott egyeztetés során nem tudja megoldani, úgy haladéktalanul továbbítja a panaszügyet az intézményvezető-helyettesnek, és erről egyidejűleg a panaszost tájékoztatja.
- Az intézményvezető-helyettes 8 napon belül kivizsgálja a panaszt és javaslatot tesz a panaszosnak és az egyéb érintetteknek a megoldásra. Ha a javaslatot a panaszos és az egyéb érintettek elfogadják, a panaszügy lezárásra kerülhet, és további intézkedésre nincs szükség. Amennyiben ezen a szinten sem született megoldás, a panaszt az intézményvezető-helyettes további kivizsgálásra az intézményvezetőnek továbbítja, és erről egyidejűleg a panaszost tájékoztatja.
- Amennyiben az intézményvezető-helyettes álláspontja szerint a panasz nem alapos, úgy erről az álláspontjáról, indokolással együtt tájékoztatja a panaszost. Ebben az esetben a panaszos 3 munkanapon belül az intézményvezető további kivizsgálását kérheti.
- Az intézményvezető kivizsgálja a panaszt. Amennyiben az intézményvezető álláspontja alapján a panaszossal és az egyéb érintettekkel lefolytatott szóbeli egyeztetés útján a panasz kezelhető, úgy előzetesen egyeztetett időpontban lefolytatja a szükséges egyeztetést. Ha az intézményvezető álláspontja szerint szóbeli egyeztetés nem szükséges, úgy a panasz hozzá történt beérkezését követő 8 napon belül írásbeli választ küld a panaszosnak a panasz kivizsgálásárnak eredményéről. Amennyiben az intézményvezető álláspontja szerint fenntartói intézkedés szükséges az ügyben, úgy a panasz alapján azt írásban kezdeményezi, és erről a panaszost egyidejűleg értesíti.
- A panaszkezelés során lefolytatott egyeztetés alapján a panasz tárgyában létrejött megállapodást, a panasz kezelése során meghozott döntést, és/vagy egyéb intézkedést, továbbá a panaszkezelés során meghozott döntés/intézkedés végrehajtásáért felelős személy nevét és beosztását az eljáró panaszkezelő a Panaszkezelési Nyilvántartó Lapon írásban rögzíti. A panaszos és a panaszkezelő aláírásával fogadja el a Panaszkezelési Nyilvántartó Lapon rögzítetteket, így a panasz kivizsgálása eredményesnek minősül. A dokumentum egy példányát a panaszosnak kell átadni/megküldeni, a dokumentum egy példánya pedig az intézmény iktatórendszerében kerül iktatásra.
- A panaszkezelés során meghozott intézkedés végrehajtását az intézményvezető ellenőrzi.
- A panaszkezelési eljárás pedagógusok/egyéb intézményi munkatársak (a továbbiakban felsoroltak együttesen: alkalmazott) esetében.
- Az alkalmazott panaszát szóban vagy írásban juttathatja el a jelen Szabályzat 2.2. pontjában megjelöltek szerinti panaszkezelőnek (pedagógus esetében a munkaközösség-vezetőnek, egyéb alkalmazott esetében a közvetlen munkahelyi felettesének).
- A panaszkezelő a panasz beérkezését követő 8 napon belül kivizsgálja a panaszt. A kivizsgálás során a panaszos és az egyéb érintettek személyesen meghallgathatók, az egyéb érintettektől a panasszal kapcsolatosan írásbeli tájékoztatás, illetve álláspontjuk kifejtése kérhető. A panaszkezelő a panaszossal és az esetleges egyéb érintett(ekk)el lefolytatott egyeztetés alapján létrejövő megállapodást írásban rögzíti, a panaszkezelő és a panaszos aláírásukkal elfogadják az abban rögzítetteket. Ebben az esetben a panasz kezelése megnyugtatóan lezárult.
- Amennyiben a panaszkezelő álláspontja szerint a panasz nem alapos, úgy a panaszkezelő erről az álláspontjáról, indokolással együtt tájékoztatja a panaszost. A panaszos ebben az esetben 3 munkanapon belül az intézményvezető-helyettes kivizsgálását kérheti (amennyiben a panaszos közvetlen feletteseként a panasz kivizsgálása során az intézményvezető-helyettes járt el, úgy második szinten az intézményvezető további kivizsgálása kérhető).
- A jelen Szabályzat szerint következő szinten eljáró panaszkezelő 8 napon belül kivizsgálja a panaszt. Amennyiben a panaszkezelő álláspontja alapján a panaszossal és az egyéb érintettekkel lefolytatott szóbeli egyeztetés útján a panasz kezelhető, úgy előzetesen egyeztetett időpontban lefolytatja a szükséges egyeztetést. Ha a panaszkezelő álláspontja szerint szóbeli egyeztetés nem szükséges, úgy a panasz hozzá történt beérkezését követő 8 napon belül írásbeli választ küld a panaszosnak a panasz kivizsgálásárnak eredményéről.
- Amennyiben második szinten a panasz kezelése során a jelen Szabályzatban foglaltak szerint az intézményvezető-helyettes járt el, és álláspontja szerint a panasz nem alapos, úgy erről az álláspontjáról, indokolással együtt tájékoztatja a panaszost. A panaszos ebben az esetben 3 munkanapon belül az intézményvezető további kivizsgálását kérheti.
- Az intézményvezető a panaszt 8 napon belül kivizsgálja. Amennyiben álláspontja alapján a panaszossal és az egyéb érintettekkel lefolytatott szóbeli egyeztetés útján a panasz kezelhető, úgy előzetesen egyeztetett időpontban lefolytatja a szükséges egyeztetést. Ha álláspontja szerint szóbeli egyeztetés nem szükséges, úgy a panasz hozzá történt beérkezését követő 8 napon belül írásbeli választ küld a panaszosnak a panasz kivizsgálásárnak eredményéről.
- Amennyiben az intézményvezető álláspontja szerint fenntartói intézkedés szükséges az ügyben, úgy a panasz alapján azt írásban kezdeményezi, és erről a panaszost egyidejűleg értesíti.
- A panaszkezelés során lefolytatott egyeztetés alapján a panasz tárgyában létrejött megállapodást, a panasz kezelése során meghozott döntést, és/vagy egyéb intézkedést, továbbá a panaszkezelés során meghozott döntés/intézkedés végrehajtásáért felelős személy nevét és beosztását az eljáró panaszkezelő a Panaszkezelési Nyilvántartó Lapon, írásban rögzíti. A panaszos és a panaszkezelő aláírásával fogadja el a Panaszkezelési Nyilvántartó Lapon rögzítetteket, így a panasz kivizsgálása eredményesnek minősül. A dokumentum egy példányát a panaszosnak kell átadni/megküldeni, a dokumentum egy példánya pedig az intézmény iktatórendszerében kerül iktatásra.
- A panaszkezelés során meghozott intézkedés végrehajtását az intézményvezető ellenőrzi.
- Iratkezelés
A bejelentett panasz a Panaszkezelési Nyilvántartási Lapon kerül rögzítésre, amely a következő adatokat tartalmazza:
- A panasz megtételének időpontja.
- A panaszos neve, címe, egyéb elérhetősége.
- A panasz megtételének módja
- A panasz leírása.
- A panaszkezelő neve, beosztása.
- A kivizsgálás módja.
- A meghozott intézkedés, döntés, illetve az egyeztetésen létrejött megállapodás leírása.
- A végrehajtásért felelős személy neve és beosztása.
- A panaszos tájékoztatásának időpontja és módja.
- Hitelesítő aláírások.
Budapest, 2022. 04.11.
Mátrai Monika Klára
intézményvezető
Panaszkezelési Nyilvántartó Lap | |||
Panasz megtételének időpontja:
………év…………..hónap……nap |
Panaszos neve:
címe: egyéb elérhetősége:
|
||
Panasz megtételének módja:
(szóban vagy írásban) |
|||
Panasz leírása:
|
|||
Panaszkezelő | neve: | Kivizsgálás módja (szóbeli egyeztetés, írásbeli döntés, fenntartói intézkedés kezdeményezése):
|
|
beosztása: | |||
Intézkedés, döntés illetve az egyeztetésen létrejött megállapodás leírása:
|
|||
Végrehajtásért felelős neve és beosztása:
|
Panaszos tájékoztatásának időpontja és módja:
|
||
Kelt……………………………………..
…………………………………… ……………………………………
Panaszos aláírása Panaszkezelő aláírása