Harrer Tehetséggondozó Program

Harrer Tehetséggondozó Program

 

A Harrer Tehetséggondozó Rendszer több pillérre épül. A tanulók délelőtti és délutáni foglalkozásai szerves egységet alkotnak, de míg délelőtt minden a tantervvel teljes összhangban folyik, (alapozó szakasz), addig délután speciális blokkokban (tehetséggondozó műhelyekben, iskolán kívüli tevékenység keretében) valósul meg a munka (fejlesztő szakasz). A délelőtti tanórák tehetséggondozása ezzel összhangban elsősorban arra fókuszál, hogy a tanulók minél magasabb szinten sajátítsák el a tantervi anyagot, és ez teljesítményükben is megmutatkozzon. A diákoknak az eredményeknek megfelelően van lehetőségük külön foglalkozásokon is részt venni, tehetségüket kibontakoztatni.

Ily módon rendszerünk az alábbiak szerint épül fel:

  • tanórai tehetséggondozás
  • Harrer Tehetséggondozó Műhely (HTM) tanórán kívüli foglalkozásai Gardner többszörös intelligencia elmélete szerint
  • HTM-be nem tartozó, de tehetséggondozáshoz kapcsolódó (iskolán belüli és kívüli) tevékenységek
  • Harrer Tehetségpont egyes, tehetséggondozáshoz kapcsolódó további programjai (tehetségnapok, projekthetek, iskolahívogató programjaink kreatív játszóházzal, rajzpályázatok, tantárgyi versenyek, országos levelezős versenyek, nyílt napok óvodások, szülők számára, Művészeti Gála, sport- és kézműves délelőtt a szülőkkel, klubnapközi, társasjátékklub, sportfoglalkozások (sakk, labdarúgás, néptánc, jazzbalett, úszás)

A tehetséggondozó tevékenység legnagyobb részét a Tehetséggondozó Műhelyek foglalkozásain végezzük.

E gazdagító tevékenység mellett iskolánkban nagy hangsúlyt fektetünk a versenyekre való felkészítésre (tantervi képzésen belül illetve fakultáció keretében), valamint a versenyszervezésre - fővárosi, kerületi és iskolai szinten egyaránt.